Бисквити със стафиди и червени боровинки - Raisin and Cranberry Cookies



Мъглите, дъждът и студът ми действат бисквитено и чаено. Изпитвам нужда от ароматен чай и хубави бисквити. Те са свързани и едното не може без другото. Тази мисъл ме крепи, когато се налага да преодолея горните неудобства от точка А до точка Б.  Дали англичаните с техния климат не са измислили бисквитите? Не знам дали това е така, но ги поздравявам, тези, които са ги сътворили, а англичаните за чудесната традиция на   tea at five o'clock. Аз обаче, не съм от острова и пия чай, и похапвам бискнити на воля, без да чакам заветния час.




Всъщност една разходка в подходящо облекло е много освежаваща и приятна даже, ако виждаме какви красоти изплуват от мъглата....



 Ярките червени гердани на шипката,



 златните коси, които върбата е потопила в езерото. 


По дърветата потрепват безброй златисти, жълти, зеленикаво жълти, кафеви, оранжеви, червени листа, окъпани от хладния дъжд, застланата трева с разноцветни листа, мокрите елхи и борове, излъчващи свеж аромат, падащи натежали шишарки.  


Леко горчивия, но много свеж аромат на хризантемите, нацъфтяли в най-различни цветове, напомнят за двора на баба ми и за печката, на която къкри чайника. Време е за бисквитки...



Бисквитките, с които може да се подкрепите в мрачното време се приготвят изключително бързо. Тъй като се налага престой от един час в хладилника, може да приготвите тестото, преди да излезете. А когато се приберете, включвате фурната, нарязвате тестото и изпичате, ароматни бисквити, запарвате чая и спокойно може да се мисли за всичко останало :)

Продукти:

При мен винаги излизат 33 бисквити
Бисквитите са по рецепта от една стара книга от свекърва ми. Любов от първа хапка:)



* 100 гр меко масло
* 100 гр пудра захар
* 1 яйце
* 1/4 ч.ч прясно мляко
* 1 ч.л. бакпулвер
* 100 гр стафиди или
* 100 гр микс от стафиди, сушени червени боровинки
* брашно за умерено твърдо тесто, аз сложих около 300-320 гр.-пресято




Приготвяне:

1. Маслото се разбива с пудрата захар, на пухкав крем.
2. Добавя се яйцето и отново се разбива.
3. Добавя се млякото с разтворения бакпулвер в него и отново се разбива.
4. Започнете да добавяте брашното, като продължавате да бъркате с миксера.
5. Когато тестото стане достатъчно гъсто, добавете стафидите и боровинките, замесете ги в тестото и оформете топка с ръка.
 Може да добавите малко брашно, но не прекалявайте. На мен не ми се е налагало, колкото пъти ги съм ги правила. Отделя се идеално от стените на купата. Измийте ръце, всъщност аз го направих с една ръка. Поставете го в свежо фолио или хартия за печене и оформете на цилиндър с диаметър 5-6-7 см. Това ще бъде диаметърът на вашите бисквитки.Поставете в хладилника за 1 час или докато се стегне достатъчно, че да може да режете оформени кръгчета с нож.
6. Включете фурната на 170 С. Извадете тестото-цилиндър и с остър нож нарежете на филийки с дебелина по-малко от сантиметър, около 5-6 мм. Наредете в тава, покрита с хартия и печете до порозовяване-не е необходимо да ги слагате на голямо разстояние една от друга. Не печете прекалено дълго за да не станат много твърди. След като опечете първата тава или по-малка доза и леко охладите ще определите с каква твърдост ви допадат на вас.



Готовите и охладени бисквити могат да се съхраняват в добре затворена кутия 2-3 седмици, но аз ви гарантирам, че няма да има какво да съхранявате толкова дълго време.

 

Коментари

  1. Бети, точно така се спасявам и аз от мрачното време, което никак не обичам... С ароматен чай, пък понякога придружавам и с нещо сладичко. :) Бисквитките ти са чудни! Толкова фини и така изкусителни... Пожелавам ти да ти е много сладко с тях в есенните дни! :)

    Но имам един въпрос - 100 гр стафиди и 100 гр микс заедно или едно от двете само?

    Желая ти прекрасна и вдъхновяваща вечер, Бети! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Гери!
      Бисквитите не са много сладки, но аз винаги намалявам захарта по рецепта :) и така ми е по-сладко и похапвам повечко...
      Или 100 гр стафиди или микс от стафиди и боровинки, а понякога и портокалови корички.
      Прегръдка!

      Изтриване
  2. Към всичко това включвам и хубав филм и мисля, че съм навита да вали цяла седмица! Прекрасни бисквити и наистина са лесни! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. О, да, обичам да гледам филми, с чаша чай и нещо за похапване :)

      Благодаря, Павлинка!

      Изтриване
  3. Тази сутрин се събудих с мисълта да приготвя нещо със стафиди и ето виждам тази рецепта. Изглеждат страхотно и сигурно и на вкус са такива, непременно ще пробвам :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Жани, ще се радвам да опиташ!
      И да споделиш.
      Благодаря ти сърдечно!

      Изтриване
  4. И аз откривам взаимовръзка между дъжда,лошото време и нуждата от вкусна бисквитка с чаша ароматен чай или мляко с мед и канела!Страхотни снимки и бисквитки,Бети!Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роси и мляко с канела и мед много обичам!
      Благодаря ти за милите думи!

      Изтриване
  5. Бети, днес направих тези бисквитки и съм във възторг от тях! Не съм хапвала нещо подобно до сега и много ни допаднаха у дома на мен и дъщеря ми! Страхотни са!

    Благодаря за вкусната рецепта!

    Всъщност днес сготвих по твоята рецепта и леща крамбъл и много ми допадна!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Жулиета, толкова ме зарадва!
      Благодаря ти, че ми писа!
      Поздрави и на дъщеричката ти!

      Радвам се, за лещата и ние много я харесваме у дома!

      Изтриване
  6. Я? Бети на една и съща мъглива вълна сме;) И ние изкарахме уикенда навън в гората, въпреки мъглата, въпреки ситния дъждец и лекия студ- обичам го това време;) и после точно едни боровинкови сладки с чай ще ми дойдат мноооого добре.
    Прегръдка и хубав октомври!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аз докато се включа, слънцето изгря :)
      И аз обичам дъждливото време, Марти! И едната причина е точно бисквитено-чаеното продължение на такъв ден и разходка.
      Хубав октомври и на теб, Марти!

      Изтриване
  7. Какви есенни красоти си уловила с обектива си, Бети!!! И тези сладки с чашата чай как се вписват! Много ми хареса полъхът на идващата есен и домашният уют и топлина, струящи от публикацията ти! Спокойна нощ и усмихнат делник :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря Тики!
      Есента и последващата я зима наистина носят много уют у дома.

      Изтриване
  8. Онзи ден и аз това си мислех, че когато застудее и ми замирисва на бисквитки, само че аз чай не пия затова го заменям с какао :) Благодаря за рецептата, Бети, ще ги направя непременно!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Нали!
      Ще се радвам да ти допаднат! А аз обичам и какао и горещ шоколад също :)
      Благодаря, Наси!

      Изтриване
  9. Колко е красива есента! Хладно е, но носи много уют и все повече се завъртаме около фурните, създавайки такива вкусотии!:) Бети, невероятна си и публикацията също! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аз фурната не съм я изоставяла, но през есента си има специално очарование всяко печиво :)
      благодаря, Кате!

      Изтриване
  10. Изглеждат вкусно, ще ги пробвам непременно. Благодаря за споделената рецепта и красивите снимки! Хубав есенен ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ина, благодаря ти!
      Надявам се да ти харесат и ще се радвам да споделиш впечатленията си.
      Прегръдка!

      Изтриване
  11. С тази лесна рецепта ме окуражаваш да си ги приготвя вместо да купувам разни менте бисквити! А в това време си е само за ароматен чай с бисквитки! Поздрави :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Лучи, наистина са много лесни!
      Ще се радвам да ти харесат!
      Прегръдка!

      Изтриване
  12. Beautiful photos and those cookies look delicious!

    ОтговорИзтриване
  13. Няколко пъти надничам и се потапям в есенната атмосфера (вече и навън я има и почти докарва на зима). Много те бива, Бети. В кулинарията, описанията, снимките, представянето. Направо си спец да зарибиш човек да почне по никое време да си мисли за бисквитки и почти да ги усеща как се топят в устата:)

    А скоро попаднах на още една твоя есенна торта - ехххх, каква прелест!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. А, Марти, благодаря сърдечно!
      Бисквитките са удивително лесни, а времето наистина много бързо мина към зимно :) = чаено, бисквитено и горещо-шоколадово :)

      Радвам се, че ти е харесала и мишешката торта!

      Изтриване
  14. Бети разкошни снимки, ухае на есен и с тези вкусни и ароматни бисквитки ... Ах :)
    Много прегръдки :)

    ОтговорИзтриване
  15. Напълни ми се душата с красота :)
    Има такова очарование в есенната ти фотосесия Бети!
    А бисквитките с боровинки ще пробвам ... не само с чайче :)

    ОтговорИзтриване
  16. Бети, страхотни маслени бисквитки! Направо класика!
    Чудесно допълнение към есенната разходка!
    Поздравления!

    ОтговорИзтриване
  17. Много добри снимки.Браво! :)

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Какво сте гледали в последните 7 дни