Салата с радикио и орехи - Radicchio and Walnuts Salad



Мина време от последната ми публикация.  В ангажименти-почивки, ремонти, градини и непредвидени събития-разни компютърни изненади, лятото отмина  като че ли неусетно.  Само част от ароматите и вкусовете, които съм затворила в бурканчета, шишета и чекмеджета във фризера ми напомнят за него. Есента- златна, многоцветна, слънчева и топла също е вече спомен. Студът, облаците, вятърът, а някъде вече и първият сняг осезаемо напомнят за идващата зима.Независимо от мрачното време и късите студени и мокри дни можем да си доставим добро настроение с пъстрите есенни зеленчуци. Насладете се на  прекрасния цвят на радичиото в тази есенна салата. Леко горчивият вкус, напомнящ за горчивия аромат на хризантемите е приятно балансиран със сладкия плодов аромат на малиновия дресинг. Орехите прекрасно допълват вкуса и аромата на всяка хапка. Ако сте опитали

Лятна салата с радикио, диня, боровинки и къпини - Summer salad with radicchio, watermelon, blueberries and blackberries

ще ви допадне и тази. Приготвянето отнема не повече от 10 минути.


 Продукти:

за около 4 порции

* радикио-1 глава
* 200 г орехи
* 7-8 с.л. зехтин
* 3-4 с.л. малинов или винен оцет
* 2 с.л. малинова редукция**
* 1/2- 1  ч.л.хималайска сол
* 1/2 ч.л. ситно смлян бял пипер

малиновата редукция може да замените със загрято малиново сладко и да добавите към останалите продукти за дресинга.



Приготвяне:

Листата  радикио се накъсват в голяма купа.
Поръсват се едро нарязаните или счукани орехи.
Продуктите за дресинга се смесват в малко бурканче и се разбиват като с шейкър.
Добавят се към радичиото. Салатата се разбърква и сервира.
 


Коментари

  1. Как ме изненада само! Много се радвам на тази публикация! Страхотни цветове и снимки и салатата е разкош. Поздрави, Бети и прекрасна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  2. Bety, after a long long time I am able to see your blog again. I have no idea what happened, what has changed. It' doesn't matter. I am so happy that I can follow your amazing receipies and pictures again. What a relief.

    ОтговорИзтриване
  3. Красиво е! Обичам начина, по който показваш красотата на храната!

    ОтговорИзтриване
  4. Добре дошла, отново Бети.Есента е сезонът, в който се прибират от градините всички зеленчуци.Затъжих се за чудните ти снимки и здравословни рецепти.Много обичам радичио и белгийска цикория.Леко горчивият им вкус за мен е много приятен.А тази салата е прекрасна.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Наистина полезноститте на радичиото са много и се надявам с тази салата, хората да го включат в менюто си. На мен също ми допада леко горчивият вкус.
      Благодаря за топлите думи!

      Изтриване
  5. Бети, добре се завърнала! Липсваше колорита на блога ти.
    Интересна салатка пак ни предлагаш, все го подминавам радичиото...не съм го опитвала дори.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Веси, ще се радвам да опиташ и ако е с тази салата надявам се да ти допадне!
      Благодаря ти за милите думи!

      Изтриване
  6. Ах, как ни липсваше това Бети! С тази красота, с колорита и свежестта! Добре си се завърнала, мила. Прекрасна салата!

    ОтговорИзтриване
  7. Много обичам леко изчанчени салати! Много хубаво изглежда, с удоволствие бих опитала!
    Поздрави и усмивки! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ще се радвам да опиташ, Лилия!
      Усмивки и за теб!

      Изтриване
  8. Бетиии, радвам се да те видя отново тук и така се радвам на красивата ти, вкусна и полезна салата! Добре дошла отново. :)
    Усмиханата и уютна вечер ти желая!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се, че се отби тук, Гери!
      Прегръдка!

      Изтриване
  9. Ремонт и градина ме кара да мисля за нов дом,Бети,дали съм права?Ако да-да ви е честит!
    Страхотна салатка,с която ни връщаш за един вкусен миг в отминалото лято!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роси, градинките са на село и се нуждаеха от почистване и прибиране на всичко, което бях сяла...А ремонта беше у дома. А толкова ми се иска да живея в къща и да не пътувам по 40-50 км до градинката...:)
      Надявам се и зимата да намирам радичио, нещо се пристрастих към него.
      Прегръдки!

      Изтриване
  10. Аз бая се замислих дали да не ти пиша, да видя къде се загуби, ма реших да ти дам време до края на месеца и ето, че се появи, отново зашеметяващо с тази вкусна салатка. Обичам ядки в салатите. Поздрави, Бети!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Загубих се- по плажове(..далечен спомен..) градинки, гори и полянки...магазини със строителни материали.. а междувременно и компютърът ми се "загуби" ...Готвих, снимах, тук-там...:))
      Надявам се да ти допадне и тази комбинация на ядки с радичио!
      Поздрави, Марте!

      Изтриване
  11. Макар и да не опитам тази салата, защото не обичам горчивия вкус (затова и рукола не ползвам :)), отново с удоволствие разгледах цветната палитра на твоята маса :)
    Поздрави за включването и от мен, Бети! Желая ти чудесни почивни дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Албенче, ще се радвам все пак да се решиш да опиташ. А, в тази има толкова много орехи и вкусен дресинг, че горчивината е просто един далечно доловим нюанс :)
      Благодаря за топлото приветствие!

      Изтриване
  12. Вчера бях в подобен салатен цвят, с орехи, но с червено цвекло, моркови и орехови ядки. Радичиото не ми е познато все още.

    Красиво е при теб, Бети, още повече - здравословно е!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ммм, звучи вкусно! Опитай и радичио! Надявам се да ти допадне, Марте!
      Благодаря ти!

      Изтриване
  13. Как ми липсваше естетическият ти здравословен полъх, Бети :) Даже се тревожех дали всичко край теб е наред. Добре дошла отново :) Чудна салатка! Точно по мой вкус :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Тики, радвам се, че ти допада!
      Благодаря ти! Край мен всичко е наред :))

      Изтриване
  14. Страхотно есенно завръщане, Бети,
    липсваше много - надявам се скоро да наваксаш с нови изкушения!
    Благодаря за чудесната рецепта и поздрави за теб!

    ОтговорИзтриване
  15. Диани, благодаря сърдечно за милото приветствие!
    Поздрави и усмивки за теб!

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Какво сте гледали в последните 7 дни