Спирали от бутер тесто с мак, кокос и орехи - веган - Poppy Seeds, Coconut, Walnuts Spirals of Puff Pastry - vegan


 Ако и вие сте почитатели на маковите сладкиши, вероятно имате своя любима плънка за кифлички и спирални бисквити. Знаете, че задължителните съставки са мак, захар и мляко. Аз често приготвям нещо с мак, а пълнежите за бисквити и кифлички разнообразявам и с други ядки, а понякога и с плодове.Вижте как направих любимата ми плънка много ароматна и вкусна и напълно постна. Вместо прясно мляко използвах кокосово, то пък ме накара да добавя кокосови стърготини, вместо краве масло добавих  кокосово масло. Много обичам към този тип пълнеж да добавям орехи, които обогатяват с аромат и хрупкава текстура и затова добавих и орехи. Когато мога да заместя обикновената бяла захар винаги го правя и сега вместо обикновена захар сложих палмова, която ухае много приятно. Не е с толкова интензивен аромат като на меласата или мусковадо захарта, но и аз не исках преобладаващ аромат. Освен с ванилия, ароматизирах и със сушени лимонови кори и се получиха много вкусни хрупкави и ароматни спирали.



Продукти:

* 1 пакет бутер тесто Billa

Плънка:

* 100г маково семе
* 130 г кокосови стърготини
* 100 г едро смлени орехи
* 120 г палмова захар**
* 1 свръх пълна с.л. кокосово масло
*  400 мл кокосово мляко
* 1 шушулка ванилия- семенцата
* 1 с.л. настъргана суха лимонова кора




** Палмова захар- на вид изглежда като твърда бучка, която ще се чудите как да отрежете или счупите, но всъщност е мека. Аз отчупвам с ръка. Вкусна и ароматна. Богата на витамини и минерали, към които спадат калий, цинк, желязо и витамини B1, B2, B3 и B6. С изключително нисък гликемичен индекс.


Приготвяне:

1. Макът се счуква в хаванче, или се смила с кафемелачка.

2. В подходяща тенджера се поставят кокосовото мляко, палмовата захар, смленият мак, семенцата ванилия. Вари се на тих огън, като периодично се разбърква докато се стопи захарта.



3. Добавят се маслото, кокосовите стърготини, смлените орехи, лимоновата кора. Разбърква се отново добре и се вари още няколко минути. Сместа трябва да е влажна, но да няма много течност. Огънят се изключва. Захлюпва се тенджерката и се оставя да се охлади. Съставките се напояват и абсорбират още от течността.

4. Плънката се използва, когато е напълно охладена. Ако е все още прекалено влажна, т.е. се забелязва течност, може да се добави още малко кокос или смлени орехи. Така приготвената плънка може да се съхранява в хладилник до 2-3 дни. Може да се пълнят кифлички, може да се се смеси с бял шоколад или да се добави към някакъв пудинг. Има много варианти за използването й, ако ви остане.



5.След като плънката е охладена, загрейте фурната на 200-220 С. Застелете тава с хартия за печене. Растелете свежото бутер тесто. Оставете го на хартията, в която е било навито. После с нейна помощ ще го навиете на руло. Намажете равномерно с цялата плънка. Загладете с нож, шпатула или обратното на лъжица. Навийте на руло. Аз навих късата страна и затова ми се получиха по-дебели спирали. Ако искате може да разполовите блата и да навиете две по-тънки рула, като навивате по-дългата страна.

6. Поставете готовите рула във фризера за около 15-20 минути. Извадете и с остър нож нарежете на филийки с дебелина 1,5 см . Поставете ги в тавата, покрита с хартия и поставете във фурната. Печете около 15 минути или до зачервяване.
За по-малко сплескване и деформиране на филийките е важно ножът да е остър и да режете, както се реже хляб,  а не да натискате и да се опитвате да отрежете с едно движение.

Не съм лепила с вода или яйце краищата . Те си залепнаха добре.







Други вкусни предложения с мак:

Лимоново макова торта с лимонов крем - Lemon Poppy Seed Cake with Lemon Curd Filling




Дантелен прасковен пай с маково- кокосов пълнеж - Lacy Peach Pie with Poppy seed- Coconut Filling


Тиквена супа с джинджифил и пикантни пармезанови хрупки Коледен календар Ден 13-и - Pear, Ginger, Roasted Pumkin Soup with Spicy Parmesan Crispy


Бързи кайсиеви "тарталети" - без глутен, без захар, без печене - Quick Apricot "Tartlets" - gluten free, sugar free, no baking




Пудинг от пангасиус с мак, печена тиква с риган и шафранов сос- Коледен календар - Ден 6-и




Баница с козе сирене,гъби и праз или зелен лук




Плетено билково хлебче



Маково парфе


Коментари

  1. Бети, чудесни са! Пожелавам си така да ми завъртят ума тези спирали, с вкуса и аромата си, че да се пренеса на някоя китна поляна, цялата обсипана с червени макове... Е, разбира се, ще споделя с теб, все пак ти ми подаряваш емоцията. :)
    Поздрави сърдечни и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гери, радвам се, че при липсата изобщо на червено си си представила макове!
      Ще ми е много приятно да споделим някоя поляна, някога...От мен биствитките!

      Изтриване
  2. У-ни-кал-но! Говоря за снимките, за рецептата, за Бети, за сухите цветя, които така хубаво се връзват с рулцата, за рулцата, за снимките, за рецептата, за Бети... мога да въртя в кръг дълго :)
    Голяма прегръдка от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Тики, благодаря ти сърдечно!
      Как ме усмихваш!

      Изтриване
  3. mmm! that wonderful recipe, beautiful pictures
    kisses!

    ОтговорИзтриване
  4. Страхотна рецепта Бети !!! Това, което най-много ми хареса е че използваш здравословни продукти и тези сладки са точно за пролетта. Прегръдки Иви !!

    ОтговорИзтриване
  5. Да много обичам мак и това всичкото, което си ни го сервирала днес също много го обичам, бих била много доволна ако ми търколиш няколко спиралки насам, не сме чак толкова далеч! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  6. Ах, какви прекрасни снимки! Очарователен стил имаш Бети! Страхотни са спиралките! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  7. Албена Павлова написа нов коментар за публикацията ви "Спирали от бутер тесто с мак, кокос и орехи - вега...":

    Наистина си на макова вълна, Бети :) И определено има защо - хем макът е със страхотен вкус и придава определена уникалност на сладкишите, хем впечатляващи снимки си сътворила! Зарадваха ме тези макови шушулки! Преди време си бях намерила няколко и дълго ги пазих :)
    Заинтригуваха ме спиралите - този пълнеж със всички "заместители" определено е интересен и ще го имам предвид за пробване някой ден :)
    Слънчев и усмихнат ден, Бети! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Албенче, по невнимание изтрих коментара ти, но пък си остана в пощата ми...
      Благодаря ти сърдечно!
      Заместителите изобщо не влияят на вкуса.Просто похапваш с по-спокойна съвест :)
      Маковите кутийки си събирам от двора на баба ми. В нейната градина откакто се помня има макове.
      Усмихнат ден и на теб!

      Изтриване
    2. Случват се такива работи, Бети :) Но архивът е полезно нещо - ето още едно доказателство :) А градината ви наистина е неизчерпаем извор на съкровища :)
      Хубав ден и на теб!

      Изтриване
  8. Ако има как, бих взела всичко, което приготвяш;) Поредната велика идея, Бети!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се, че ти харесват, Марта!
      Прегръдка!

      Изтриване
  9. Рецептата е интересна, но ако е истинско бутер тесто, не е веган.

    ОтговорИзтриване
  10. Рецептата е интересна, но ако е с истинско бутер тесто, няма да е веган.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, няма да е веган. Аз съм използвала бутер тесто Billa, а то не е с масло.
      Плънката може да се използва в други веган печива или кремове.

      Изтриване
  11. Всеки път се впечатлявам, Бети - страхотна си!
    Много оригинално, красиво, ароматно и неустоимо апетитно предложение...
    Сърдечни поздрави, хубав и усмихнат пролетен ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Диани, а аз всеки път ти се радвам на коментарите!
      Благодаря ти!
      Хубав ден!

      Изтриване
  12. Бети, ти си невероятен артист! С тази бутилка в този лазурен цвят, с маковите кутийки и разпилените семенца ме изстреля в лятото, в къщата на баба ми край морето....
    Благодаря ти, Бети!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сандра, много се радвам, че съм предизвикала такива приятни емоции! Всъщност и на мен така ми действа този цвят на бутилката, а маковете ми напомнят на къщата на моята баба. В нейния двор има много макове.
      Благодаря!

      Изтриване
  13. Ей точно сега с кафето да имах пред себе си тези ароматни бисквитки щеше да е идеално,Бети,а понякога благославям,че нямам време за всичко,което ми се е харесало,че ще стане страшно :) .Поне виртуално ще нахраня окото при теб,защото отново си ни подбрала забележителна колекция кадри!Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. По-малко от всичко и няма страшно :))
      Благодаря, Роси! Почерпи се виртуално.
      Прегръдки!

      Изтриване
  14. Загледах се по снимките и за малко да пропусна рецептата :) Бети, Бети... отново ми напълни очите! Приказни охлювчета! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Какво сте гледали в последните 7 дни